Három új Maserati a láthatáron

2012.02.08. 08:57

A Maserati eddig egyetlen luxuslimuzint kínált, a Quattroportét, amely valahol félúton volt az 5-ös és a 7-es BMW, vagy ha úgy tetszik, a Mercedes E és S osztály között. Most azonban változtatnak a stratégián: egy helyett két modellt mutatnak be, amely méretben is pontosan passzol majd a konkurenciához.

Ha minden igaz, elsőként, 2013 első napjaiban a Quattroporte utódja érkezik, amely vagy öt centivel hosszabb, és tizenöttel szélesebb lesz, mint a jelenlegi modell. Ugyanakkor a hírek szerint vagy száz kilogrammal könnyebb is. Ebbe a megszokott, Ferrari-eredetű V8-as motorok kerülnek, bár a padlólemez valószínűleg a Chrysler 300C-ből érkezik. Az elsődleges cél az amerikai eladások növelése lesz, bár méretei alapján az új Quattroporte bárhol a világon alkalmasabb lesz reprezentációs limuzinnak, mint a jelenlegi.

Azoknak a vevőknek, akik könnyedebb karaktere miatt kedvelik a jelenlegi típust, egy másik szedánt készít a cég. Ez 4,9 méternél nem lesz hosszabb, és a motorjai is kisebbek lesznek: két turbós V6-os, egy benzines, valamint egy dízel. Gyengék ezek sem lesznek, a benzines legalább 400, a dízel alsó hangon 300 lóerős lehet – ez utóbbi ráadásul 700 Nm körüli csúcsnyomatékot adhat le a becslések szerint. Ez a modell is egész közel van már a megvalósuláshoz, ha igaz, még 2013 folyamán bemutatkozik.

Érdekes módon a Kubang SUV, amelyet nemrég tanulmányautóként már megmutattak, és amely a jelenlegi Jeep Grand Cherokee SRT8-ason alapszik majd, mindkét szedánnál később érkezhet meg: valamikor 2014-ben érkezhet meg.

A tervek alapján úgy néz ki, a Maseratniak egész más szerepet szán a Fiat a jövőben, mint amit eddig betöltött. A Ferrari elegánsabb megfelelője helyett a Fiat luxusautó-kínálatának felső szegmensét adja majd, míg az alsóbb régiókban az Alfa Romeo és a Lancia modelljeivel próbál helytállni a cég a német konkurenciával szemben. Így mérsékelhetik a belső versenyt, bár nem tudni, hogy ez a lefokozásként is értékelhető pozícióváltás a kínálaton belül hogyan befolyásolja hosszabb távon a márka arculatát.