Azt eddig is sejtettük, hogy a Maybach komoly veszteséget hozott a Mercedesnek, ha a márka megszüntetése mellett döntöttek, de így is meglepő, hogy milyen nagyságrendű volt a deficit.
A legújabb hírek szerint az utolsó években minden egyes Maybach leszállításával hozzávetőleg 110 millió forintnak megfelelő összeget bukott a cég, miközben az alapmodell, az 57-es ára extrák nélkül 81 millió forint volt. Így lehetséges, hogy bár a márka összesen alig 3000 autót tudott legyártani közel tíz év alatt, a Mercedes eközben durván egymilliárd eurót veszített, nem számítva a fejlesztési költségeket. A jelenség magyarázata egyszerű: a Maybach márka bevezetésekor arra számítottak, hogy évente legalább ezer, de inkább kétezer autót tudnak eladni, ám a Bentley és a Rolls-Royce vonzóbb, egyedibb modelljei mellett az eladások a legjobb évben sem érték el az ötszázas határt.
A hihetetlen veszteség mellett persze szóba sem jöhetett, hogy új modelleket fejlesszenek a márkának, így viszont tovább zuhantak az eladások, tovább nőtt a veszteség, és a végén már a kétszámjegyű régióba esett az értékesítés évente. Mindezt úgy, hogy eközben a műszaki szempontból nagyon hasonló S osztályból évente több tízezer példány készül – így érthető, hogy a jövőben inkább ezt a vonalat erősíti a Mercedes.