Végre egy Kia, ami kéne
A Kia Soul ugyan sikeres, de valami mindig hiányzott belőle. Talán a férfias határozottság, az erő kisugárzása, amiből a Miniben, vagy az Alfa MiTóban is sokkal több van. Alighanem a Kia tervezői is érezték, hogy van még hova fejlődni – így születhetett meg a Soul alapjaira a Track'ster, amely szinte szétdurran a tesztoszterontól.
Ha jobban megnézzük, a Kia tanulmányautójában felfedezhetők a Soul alapok. A tetővonal, a hűtőmaszk és a fontosabb méretek lényegében azonosak a két autón. A különbség annyi, hogy a Track'sterben szó szerint van egy jó adag versenyautós karakter. A sárvédőíveket jócskán kiszélesítették, elöl hatalmas légbeömlőt alakítottak ki rajta, oldalt pedig nagy kopoltyúkat vágtak a motorház mögé. A kétajtós kialakítás, az eltérő fényezésű tető és a hátsó lámpákat is tartalmazó hátsó ablak már csak hab a tortán.
A legszebb az egészben, hogy a műszaki tartalom is passzol az autó megjelenéséhez. A gép összkerék-hajtást kapott, az autó orrába pedig kétliteres, 250 lóerős turbómotor került, így a feltűnő részletek zöme szükséges is. A 19 hüvelykes felnik sem csak az öncélú magamutogatást szolgálják, kell a hely a 14 hüvely átmérőjű első féktárcsáknak és a hatdugattyús féknyergeknek. Egy ilyen gép néhány éve még kiváló raliautó-alap lehetett volna, de most is népszerűek a hasonló, nagy teljesítményű utcai autók.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Kia tervezi-e a Soul egy hasonló változatának bemutatását, de az az érzésünk, ha rászánják a fejlesztéshez szükséges összeget, akkor a Track'sterből hasonlóan kiváló arculatteremtő modell lehetne, mint annak idején a Lancia Delta Integrale, vagy az Audi Quattro volt.