Leleplezték a BMW M6-ost
Hagyományaihoz híven itt is ugyanazt a technikát alkalmazta a BMW, amelyet korábban az M5-ösben már láthattunk, csak a csomagolás eltérő. A luxuskupé valamivel talán könnyedebb jelenség, mint szedán testvére, bár elképesztő ereje ellenére ezt sem neveznénk sportkocsinak – inkább villámgyors, látványos túrakocsi az új M6, amely már az egykori 8-as sorozatot is túlnőtte, minden szempontból.
A gép orrába a BMW új, 4,4 literes, ikerturbós, 560 lóerős sportmotorja került, amely a maga 680 Nm-es nyomatékcsúcsával egy traktorba is megfelelne. A brutális erejű motor ráadásul vagy 30%-kal takarékosabb, mint az elődbe épített V10-es szívómotor: 9,9 liter benzinnel is beéri száz kilométeren, vegyes ciklusban. Az M DCT jelzésű dupla kuplungos váltóval az M6 Coupé 4,2, a nyitott M6 Convertible 4,3 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót. Úgy hallani, a BMW-nél fontolgatják, hogy az autót kiadják hatfokozatú manuális váltóval is, de ha így is van, a kéziváltós modell biztosan nem lesz kapható a piaci bevezetés idején. Az M6 végsebességét elektronika korlátozza 250 km/h-ra, de az extraként rendelhető M Drivers Package révén a 305 km/h-ra növelhető a csúcssebesség.
Az M6 persze nem csak a motorban és a hajtás elemeiben különbözik a többi hatostól. Hatalmas, elöl 410, hátul 395 mm átmérőjű féktárcsákat használnak, elöl hat- hátul pedig négydugattyús féknyergekkel, de akinek ez sem lenne elég, rendelheti az autót kerámia féktárcsákkal. Ezen felül karbonszálas műanyagból készítik az autó tetejét, ami a gyáriak szerint nem csak az autó tömegét csökkenti, de a súlypont magasságát is, azaz sokkal jelentősebb a hatása, mint a néhány kilós megtakarítás alapján gondolnánk. Egy ekkora autót persze így sem egyszerű az úton tartani, erről árulkodnak egyebek közt a 19-es fenik, és a 265/40-es első, illetve a 295/35-ös hátsó gumiabroncsok.
Az új BMW-t élőben a Genfi Autószalonon lehet majd testközelből megcsodálni, forgalmazni pedig a nyár közepén kezdik az M6-os kupét és kabriót.