Úgy néz ki, a Seatnál végképp feladták a lázálmot, hogy minden autójuk lehet egyforma, ha eltérő méretű. Igaz, a várva várt stílusváltásra sem jutott fantázia: az új Toledo ugyanúgy egy fékezett habzású Volkswagen Jetta, mint két generációval ezelőtt.
A Seat jó ideje a leggyengébben szereplő márka a Volkswagen csoporton belül, és ez elsősorban a döntéshozók tanácstalansága miatt alakult így. Olcsóbb VW alterbnatívaként a Skoda futott be, a Seatnak pedig nem sikerült sportos arculatot faragni, ahogy eredetileg tervezték, a megmaradt vásárlók zömét pedig elriasztotta az egyterű-dömping, amellyel a 2000-es évek közepétől próbálkoztak. A cég azonban belátta a hibát, így az új Toledo ismét autóformájú lesz.
Egyelőre csak tanulmányautóként állítják ki a kompakt szedánt, amely már az új MQB platformra épül. Ehhez képest még a tanulmányként mutogatott szériamodellek feldobására használt trükköket sem vetették be. Még LED-ek sem kerültek rá, a forma pedig annyira vigasztalanul egyszerű és ingerszegény, hogy ehhez képest egy Volkswagen Jetta valódi ötletparádé. Az autó egyébként 4,48 méter hosszú, 2,6 méteres tengelytávval és 500 litert meghaladó csomagtér-térfogattal, ennél többet viszont nem árultak el róla.
Nehéz elképzelni, hogy ha ez az autó ebben a formában piacra kerül, mi adhatja el. A márkanév aligha cseng elég jól, hogy a VW-ekhez hasonlóan a dögunalmas forma ellenére is ezt válassza a közönség akár egy Hyundai, akár egy Skoda helyett. A műszaki megoldások pedig nyilvánvalóan ugyanazok lesznek, mint a cégcsoport összes többi autójában. Egyedül az jelenthet némi reményt, ha olcsóbban tudják adni, mint bármi mást, de erre is kicsi az esély – a Volkswagen nyilván nem akar saját modelljeinek erős belső konkurenciát teremteni.
Ennek ellenére több mint valószínű, hogy a spanyol márka még az idén bevezeti a szériagyártású változatot, abban a reményben, hogy visszaszerezheti vele egykori vásárlóbázisának legalább egy részét.