Porschét építenek, jobbat, mint a gyári

2012.03.08. 10:37

Gyorsan leszögezem, hogy elfogult vagyok. A német RUF ugyanis idén pontosan 35 éve testesíti meg azt, amit úgy hívok: valódi tuning. A definíció kicsit zavarosnak tűnhet, de majd talán megértik, ha virtuálisan körbevezetem önöket a standon.

A RUF-nál alapvetően máshogyan állnak a dolgokhoz, mint a legtöbb, nagynevű nem-gyári tuningcég. A RUF ugyanis tényleg épít, tevékenységük nem merül ki a karbon-műanyag-átprogramozott motorvezérlő-nagyobb turbó-kemény futómű-vonalon, hanem mérnöki szemmel gondolkodva próbálják meg jobbá tenni azt, amit igazán nehéz: a Porsche termékeit.

Potom másfél órát töltöttem a standon, pedig féltucat autó sem állt ott, de ha egyszer az ember elmerül egy olyan filozófiában, amelyben nálánál sokkal nagyobb tudású mérnökök is hisznek, akkor nem fárasztó a lubickolás, ellenkezőleg: felemelő. Hiszen van még remény, van még kiút a Fast and Furious-posványból, a Homasita-neonokból és faluvégi chiptuningból.

Tán nem véletlen, hogy a RUF pontosan 35 éve találja meg vásárlóit. Azokat, akiknek már talán a harsány, kétszínű fényezés is sok. Akiknek a belbecs fontosabb mindennél. És ezért hajlandóak is fizetni, nem is keveset. És ez a cég nem csak azért más, mert autóinak külseje diszkréten visszafogott.

Itt van például a stand közepén egy V8-as motorblokk hengerfejekkel együtt. Ez a 4499 köbcentiméteres motor teljes egészében saját fejlesztésű. Alumíniumból készült, félgömböt formáló égésterekkel, hengerenként négy szeleppel,180 fokos elékelésű főtengellyel, a kiegészítő berendezések (generátor, vízpumpa stb.) direkt hajtásával (nincs benne egyetlen ékszíj sem), láncos vezérléssel és száraz karteres kenéssel.

A 4,5 literes lökettérfogat nem véletlen. Kérdésemre a gyár tesztpilótája elmondta, hogy ez a 4-4,5 liter körüli lökettérfogat a legjobb kompromisszum, ha V8-as versenymotorokról esik szó. Még pörgős, de már nyomatékos. Könnyebb, mint a hathengeres Porsche-bokszer, és a súlypontja is alacsonyabban van.

Ráadásul ez egy szívómotor, 550 lóerős csúcsteljesítménnyel 8500-as fordulatszám mellett, 500 newtonméteres nyomatékkal 4000-nél. De a legsokatmondóbb az, hogy ezt a motort a jelenlegi 911-esből (991) épített RUF RGT 8-ba szerelik csak. Kizárólag hatfokozatú kéziváltóval és hátsókerék-hajtással. Jé, itt valakik hisznek még a szívómotor-kéziváltó-hátsókerék kombinációban!

A tisztes munka másik bizonyítéka a RUF CTR3 Clubsport, ami lényegében szintén egy 911-es, egészen az A-oszlopokig. Onnantól hátrafelé azonban saját munka. A padlólemez, a tető, az oszlopokba rejtett bukócső, majd a kabinból hátrafelé kinyúló csőváz, amelynek mélyén, középre hozva a 3,8 literes biturbó Porsche-motor lapul. Potom 750 lóerővel és 960 Nm nyomatékkal.

Az autó legszebb része mégis az az alumínium segédkeret, amelyhez a saját maguk által tervezett, hatfokozatú, duplakuplungos váltó és a nyomórudas hátsó felfüggesztés kapcsolódik. A végsebesség? 370-et már mértek, újdonsült házigazdám szerint lehet az több is, csak gumi kellene hozzá. Elmondása szerint az autó amúgy nem gyenge, tavaly a goodwoodi felfutón is megtréfálta, mert 220-as tempóról gyorsítva még érezhetően elindult keresztbe. Hegynek felfelé.

A sötétzöld, csodaszép, öreg, 933 Turbo volt az első autójuk. Ebbe szintén egy saját maguk által összerakott ötfokozatú váltó került, a motorja 303 lóerős volt. Annak idején ezt a példányt próbálta elsőként az Auto-Motor und Sport, majd sok évvel később a RUF visszavásárolta akkori tulajdonosától és felújította. Göbölyös kolléga sírva fakadt volna, annyira hibátlan és szép volt.

Előtte ott parkolt egy hasonlóan sötétzöld új 911-es. Csak úgy, beszélgetés közben jegyezték meg, hogy az az ő saját, új 911 turbójuk, mivel a Porsche még egyelőre nem készített olyat. Fogták a régi, 3,8 literes motort 630 lóerővel és 825 Nm nyomatékkal, és bepakolták egy Carrera 4S-be. Egész jól sikerült, hiszen 3 másodperc alatt - és tényleg ennek alatta - van százon...

Már csak egy kérdés maradt: mi ez a 15 centis toldás a fehér Panamerán? Megkaptam a választ: nincs benne hátul elég hely, ezért csináltak...

Szeretik már önök is a RUF-ot?

Az oldalról ajánljuk

Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
  • Hírek

Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában

A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.

6 órája
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
Az első kapavágás
  • Belsőség

Az első kapavágás

Az ember holtig tanul, csak itt drága a tandíj.

április 4., 17:02
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
  • Hírek

Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos

Ennél mindenki jobbra számított.

április 4., 06:06
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
  • Hírek

Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte

Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.

április 4., 06:06
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
  • Nepperűző

Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?

Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?

április 5., 07:01
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
  • Technika

Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!

A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!

április 4., 07:33
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
  • Közélet

A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában

Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.

április 4., 16:24
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
  • Hírek

Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi

De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.

április 4., 09:38
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
  • Hírek

Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában

Ömlik a használt autó a szomszédba.

április 4., 12:36
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
  • Hírek

Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis

Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.

április 4., 11:45
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
  • Hírek

Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta

A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.

április 4., 14:09
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
  • Hírek

Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították

Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.

április 4., 14:58
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
  • Hírek

Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt

Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.

április 4., 08:32
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05
Renault Austral FL
  • Hírek

Renault Austral FL

április 4., 16:27
BYD Encounter Hungary
  • Közélet

BYD Encounter Hungary

április 4., 15:59
Honda 0 SUV Prototype
  • Hírek

Honda 0 SUV Prototype

április 4., 15:49
Icon EV Bronco
  • Hírek

Icon EV Bronco

április 4., 08:18