A népszerű Camry kényelmesre hangolt, luxuskivitelű változatára szinte kizárólagos bérletet váltottak Amerika nyugdíjasai. A Toyota azonban látja a veszélyt a gyorsan fogyatkozó célcsoportban, ezért új szerepkörbe próbálja áttaszigálni az Avalont.
Erre az új formaterv a legjobb bizonyíték: az Audi A6-oséhoz, vagy épp a Jaguar XJ-éhez hasonlóan alakították ki a nagy szedán karosszériáját. A tetővonal olyan, mint az ötajtósokon, a nagy hátsó ablak viszont nem nyílik, csak mögötte a rövid csomagtartófedél. A divatos alapforma és az agresszivitást sugalló első légbeömlő azonban azt jelzi, hogy már nem csak a jómódú nyugdíjasoknak szeretne imponálni a Toyota, de a fiatalabb vásárlóknak is. Az Avalon afféle átmenetet próbál képezni a dömping-minőségű Camry és a prémium kategória Lexus típusai között, mind árban, mind minőségben. Hogy ez a taktika beválhat-e, az persze még kérdéses, hisz egész márkák szűntek már meg – mint a Mercury vagy a Pontiac – amelyek ugyanezt a középutat kínálták, de nem kizárt, hogy a Toyotának mégis bejön majd a recept.
Az Avalon műszakilag persze továbbra sem különbözik sokban a Camrytől: a japánok bevált 3,5 literes V6-osa dolgozik benne, amely az első kerekeket hajtja, automata váltón keresztül. Ennél sokkal többet egyelőre nem is árultak el a részletekről, bár egy ilyen modell vásárlóit alighanem jobban is érdekli, hogy milyen gazdag a felszereltség, és mennyi az ár.