A Ford több mint gy évtizede használja a Peugeot dízelmotorjait, de úgy néz ki, gyengül a két cég közti kapcsolat. A legújabb bejelentés szerint a két vég a jövőben már külön fejleszti 2 literes, és nagyobb dízeleit.
A döntés három motort érint: a kétliteres HDi motort, amelyet a Mondeo, Galaxy, C-Max és S-Max modellekben is használt a Ford, illetve a 2,2 literes négyhengeres és a 3 literes V6-os dízelmotorokat. A kisebb, 1,4 és 1,6 literes dízeleket továbbra is közösen gyártja a két cég, hiszen egyik sem tudná nélkülözni a kis dízelmotorokat, de valószínű, hogy ez is csak átmeneti megoldás. Valószínű, hogy a kis dízelek leváltásáig mind a két cég elkészíti saját változatát, és végleg szétesik az 1998-ban kötött szövetség.
A Peugeot-Citroen korábban azzal próbált spórolni, hogy egy-egy részterületen működött együtt egy-egy riválisával. Dízelmotort a Forddal, kisautót a Toyotával, benzinmotort a BMW-vel, haszonjárművet a Fiattal, terepjárót a Mitsubishivel gyártanak közösen, de korábban nagyon vigyáztak rá, hogy egyetlen konkurenssel se fűzzék túl szorosra a viszonyt, nehogy a többieket elriasszák. Most azonban, azzal, hogy részvényeket adtak el a General Motorsnak, összeomolhat ez a bevált rendszer, így a lépés, amelytől költségcsökkenést vártak a franciák, nagyot üthet vissza, ha a többi partner kiszáll az együttműködésekből.
A francia autógyártónak persze nem volt sok választása: olyan pénzügyi helyzetbe került a cég, amelyben őrültség lett volna, ha nem kapaszkodnak bele a GM dobta mentőövbe.