Kína az Audi egyik legjobb piaca – nem csoda, hogy a Pekingi Autószalonra is készítettek valami izgalmasat. Az RS Q3 egyelőre tanulmányautó, de nagyon csodálkoznánk rajta, ha nem készülne belőle szériagyártású változat.
Az RS Q3 lényegében a már meglevő alkatrészek ügyes kombinációja révén jött létre. A Q3-as karosszériájába a 2,5 literes turbós öthengerest építették, amely a TT RS-t is hajtja, így előállt a városi szabadodő-autó eddigi legdurvább változata. A 360 lovas, összkerék-hajtású gép 5,3 másodperc alatt gyorsul százra, a csúcssebessége pedig 265 km/h. Hogy a magas és rövid jármű ekkora tempónál is stabil maradhasson, a szélesítettek a futómű nyomtávján, és hatalmas felniket, illetve alacsony profilú gumikat használtak a tervezők, és persze a futóművet is keményebbre hangolták. Adtak a látványnak is, nagy első légbeömlőkkel és LED-keretes fényszórókkal, bár az autó így is inkább visszafogott, mint hivalkodó – ahogy a gyári Audik általában.
A tanulmány a bemutató helyszíne ellenére nem csak a kínaiaknak szól, sőt. Míg a távol-keleti országban az Audik többségét még mindig sofőrös luxusautónak veszik, az RS Q3 inkább fiatal, városi egyedülállók, vagy párok számára lehet vonzó.