A VW csoport spanyol márkája nehéz időszakot él át, de derekasan próbálkoznak. Ezúttal az Ibizát igyekeztek megvadítani, amennyire ez emberileg lehetséges – abban a reményben, hogy a kínai fiatalság rákattan a sportos kisautóra.
Minden eszközt bevetettek, hogy az egybeszabott városi kisautóból – ahogy a gyáriak fogalmaztak – mindennapi sportkocsit faragjanak. A Crono sárga szín mellett nagy, trapéz-forma első légbeömlőkkel, 17 hüvelykes alufelnikkel, hátsó diffúzor-imitációval és lapos aljú kormánykerékkel igyekeztek feldobni az Ibizát. Mégis a befelé erősen keskenyedő első lámpák ragadják meg leginkább a tekintetet. A technika egyébként a szabvány Volkswagen építőelemekből épül. Az 1,4 literes, 180 lóerős TSI motor és XDS elektronikus differenciálmű épp elég, hogy lendületesen mozgassa a gépet.
A Seat kínai próbálkozása persze nem kecsegtet nagy sikerrel, ami elsősorban annak a ténynek köszönhető, hogy a spanyol márka modelljeit csak importból lehet beszerezni – ez pedig sokkal drágábbá teszi az Ibizát a helyben készülő modelleknél. Ugyanakkor a Cupra másutt sokat tehet azért, hogy fenntartsa a Seat sportos arculatát. Az igazi áttörést persze az új modellek jelenthetik, amelyek nagyrészt még fejlesztés alatt állnak – ha igaz, ezek közt már nemigen lesz a mai Seatokra jellemző egybeszabott formájú gép.