Az oroszok ugyan bejelentették, hogy a Fiat 124-es utolsó távoli rokonának gyártását is befejezik az idén, de Németországban még rá lehet bukkanni vadiúj, eladó példányokra. Ez a Lada 21041-es például még új autóként kelleti magát, de az eladó láthatóan beleszámolta a vételárba a modern klasszikus lehetséges eszmei értékét is.
Az autó ára már a német árakhoz képest sem nevezhető jutányosnak: 9900 eurót, azaz 2,95 millió forintot kérnek a króm-hűtőrácsos, korszerűsített belső terű modellért, amelybe az Euro4 szabványt is teljesítő motor került. Az 1,7 literes négyhengeres, bár távoli rokona az eredeti, 1,2 literes Zsiguli motornak, befecskendező rendszert kapott, és 82 lóerős. Korszerűnek persze így sem tűnik: a gyári fogyasztási adat 8,5 liter vegyes, és 9,5 liter városi ciklusban – a 215 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás pedig egy jobb sportkocsi szintjén van.
Emellett persze nélkülözni kell a megszokott passzív biztonságot, de így sem lehetetlen, hogy lesz vevő a gépre, hisz olyan autót, amely lényegében még mindig a 60-as évek műszaki színvonalát és hangulatát hozza, 25 kilométerrel az órájában, máshol már nemigen kínálnak.