Az Opelnek nincs komoly közelmúltja a kisautó-gyártásban. Amióta a Corsa túlnőtt az eredeti kategóriája határain, a Suzukitól vették át előbb a WagonR+ terveit, majd Esztergomban gyárttatták bérmunkában a Splash-sel megegyező Agilát– ezeknek az autóknak a fejlesztéséhez azonban nem volt sok köze a cégnek, sőt, a jelenlegi Corsát is a Fiattal közösen hozták össze. Az új kisautó viszont azt mutatja, hogy komolyan veszik a visszatérést.
A készülő kisautó létezéséről régóta tudunk, de eddig leginkább Junior néven ismertük. Most azonban kiderült, hogy a cég történetéhez szervesebben kapcsolódó elnevezéssel próbálják vonzóbbá tenni a kiskocsit. Köszöntsük az Opel Adam típust az Adam Opel AG. tálalásában. Ilyen névválasztást utoljára a Ferrari Enzo esetében láttunk, és ott működött is, de egy nagyszériás kisautó esetében? Majd meglátjuk. Igaz, nincs mögötte legenda, mint a Mini vagy a Fiat 500 neve mögött, és a kémfotók alapján úgy tűnik, hogy az autóban sem lesz semmi múltidéző, de az Opel azt reméli, hogy igényes kivitelezéssel, megfelelő műszaki színvonallal és az ehhez mérten jó árazással a kisautó-kategória új bestsellerét adhatja.
Az Adamot kisautónak hívni persze túlzásnak tűnhet. A következő Corsa megkurtított padlólemezére épül, és a hossza 3,7 méter, azaz vagy 15 centivel nő túl a VW Up!-on, de hosszabb az új Fiat Pandánál is. Ez azonban esélyt ad rá, hogy akár négyen is kényelmesen üljenek az autóban, bár nem tudni, hogy a lekerekített forma mennyire tesz lehetővé jó helykihasználást. Az Adam egyébként műszaki szempontból is számos újdonságot hoz. A padlólemez, amelyre épül, a Chevrolet Aveo műszaki alapjaira támaszkodik, de az Opelnél átdolgozták a platformot, hogy vagy 10 centivel rövidebb, és sokkal könnyebb lehessen az autó. A benzinmotor-választék is vadiúj, a Corsában használt, még az 1990-es évekből származó három- és négyhengereseket az Adam bemutatásával kezdik nyugdíjba küldeni.
A legkisebb Opel premierjét az őszi Párizsi Autószalonra tartogatja az Opel, de jó eséllyel már a nyár folyamán elkezdik csepegtetni az információkat, hogy a közönség felfigyeljen az új típusra, mire gyártásba kerül. A gyártás az év vége felé kezdődik majd Németország keleti felében, Eisenachban.