A Lotus patinás márkanév, amely akár egy jó pert is megér némelyeknek, de a brit sportkocsigyár évtizedek óta nem hozott egy fillér hasznot sem, inkább csak vitte a pénzt. Épp ezért okozott bizonytalanságot, amikor a maláj Proton autógyár, a Lotus anyacége új tulajdonoshoz került: sokan úgy gondolták, a veszteséges angol céget jól csengő neve ellenére is továbbadnák.
Az új Proton-tulaj, a DBR-Hicom vezetője azonban azzal lepte meg a világot, hogy bizalmáról biztosította a Lotus munkatársait. Dato' Sri Haji Mohd Khamil Bin Jamil ügyvezető azt mondta, egy nagyon jó ajánlatot aligha utasítanának el, de nem akarnak minden áron szabadulni a Lotustól. Inkább hagynak maguknak időt, hogy átlássák a Lotus üzleti modelljét, megismerjék a gyár terveit, és erre az időszakra mindenképp biztosítják a működéshez és a fejlesztésekhez szükséges anyagi hátteret.
A helyzet nem egyszerű, hisz a Lotus épp egy nagyszabású terv végrehajtásának kellős közepén van, amellyel a sportkocsi-kínálatot a Ferrari és a Lamborghini paletta közvetlen ellenfelévé próbálják tenni. A cél persze a nyereséges működés, de ehhez a következő három évben jelentős befektetésre lesz szükség. Ugyanakkor a Lotus nem csak sportkocsi-építéssel foglalkozik, de van egy olyan részlege is, amely bérmunkában fejleszt más gyártók számára. Többek közt értékes munkát végeznek a Proton autóinak kifejlesztésénél is, így egyáltalán nem biztos, hogy a maláj autógyár számára nem lenne káros, ha eladnák a Lotust.
A DBR-Hicom állásfoglalása nem szól hosszú távra, csak elodázza a döntést, így egyelőre marad némi bizonytalanság a Lotus sorsát illetően, de legalább a rövid távú anyagi problémákat megoldja, így nem kell attól tartani, hogy a Lotus fizetésképtelenné válna.