Megmutatták az új magyar turbómotort
Az Opel eddig jórészt a 90-es évekből származó motorkonstrukcióit tökéletesítgette, de úgy néz ki, ezek a konstrukciók mára elérték lehetőségeik határait. Így új motorcsaládot terveztek a GM német leányvállalatánál, amely az 1,6 literes négyhengeressel mutatkozik be a nagyközönség előtt.
A választás nem véletlen: a jelenleg használt 1,6 literes nem rossz, de viszonylag régi konstrukció: először bő tíz éve láthattuk, még az Opel Meriva első nyilvános prototípusában, és azóta csak kisebb módosításokon esett át. Ettől persze még jó erőben van – 180, 192 és 210 lóerős változatban is készítik – viszont a fogyasztása lehetne kevesebb, a gyáriak szerint is. Az új motor kerek 200 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 300 Nm 1700-as fordulatszámtól. „Az új motor valódi nyomaték-szörnyeteg” – mondta az Opel vezérigazgatója. A lényeg azonban az, hogy 13%-ot sikerült faragni az átlagos szén-dioxid-kibocsátásából, ami persze fogyasztás-csökkenést is jelent.
A háttérben egy eleve közvetlen befecskendezésesnek tervezett motor van, amelyet ugyan az eddigiekhez hasonlóan ECOTEC feliratú burkolat alá rejtenek majd, de az utolsó csavarig új konstrukció. A tervezésnél persze figyelembe vették, hogy a blokkot a legtöbb esetben stop-start rendszerrel együtt alkalmazzák majd.
Számunkra az is lényeges, hogy az 1,6 literes turbómotort – több, kisebb teljesítményű, de hasonlóan modern három- és négyhengeressel együtt – Magyarországon, pontosabban Szentgotthárdon gyártják majd, és ahogy a termelés megindul, az összes Opel típusban leváltják vele a régebbi 1,6 literes turbómotort.