Luxusmárkát alapít a Renault?
Nagyot kaszálni a luxusautókkal lehet, ezért manapság minden autógyártó igyekszik valahogy részt szerezni a prémium-piacból. A Renault eddig kimaradt ebből a játékból, de úgy hallani, megpróbálnak valahogy konkurenciát teremteni az Audi-BMW-Mercedes triónak. A kérdés csak az, hogy a közönség elfogadja-e az új márkát, és ha igen, mennyi idő alatt.
A tervekről Carlos Travares, a Renault ügyvezetője nyilatkozott a francia lapoknak. Ezek szerint a Renault több fronton indítana támadást a prémium-piacon. Az Initial Paris márka mellett feltámasztanák az Alpine sportkocsikat, így néhány éven belül teljes luxusautó-választékkal állhatnának ki a konkurenciával szemben. Végülis minden adott, hogy ezt megtegyék, hiszen a Nissan, az Infiniti, illetve új partnere, a Mercedes révén rendelkezik a szükséges technikával. Így elegendő, ha a Renault elkészíti a meglevő modellek új változatait, eltérő formatervvel. Ez pedig nem kerül annyiba, mint az alapokról kezdeni a fejlesztéseket, és viszonylag gyorsan megy. Egy-egy modell akár két-három év alatt kifejleszthető, azaz akár az évtized közepére összeállhat a Renault luxusautó-palettája.
Nem egyértelmű persze, hogy nem volna-e több értelme az Infiniti európai és világszintű terjeszkedésébe fektetni ugyanazt a pénzt, amit az új márka megalapítása elvinne – végülis a Nissan luxusmárkája régóta létezik, és Észak-Amerikában kifejezetten sikeresen működik. Valószínűleg erről vitáznak még a cégen belül is, hisz Travares azt mondja, a végső döntés csak 2012 végére várható.