Ha nem is voltunk elájulva a legújabb Dacia formatervétől és műszaki megoldásaitól, a vételár ismeretében azt kell mondjuk, mindez lényegtelen is. A Lodgy olyan áron érkezik, ami a kategóriában eddig elképzelhetetlennek tűnt.
A legegyszerűbb változat, az Access persze igazi fapados jószág, se klímaberendezést, se pótkereket, se két plusz ülést nem tartalmaz alapáron, de így is megdöbbentő, hogy az egyterű hodályt kisautó-árban mérik. Egész pontosan 2,79 millió forintot kell fizetni érte, ugyanannyit, mint a Suzuki Swift alapkiviteléért. A két autó persze teljesen más kategória, de eddig megszokhattuk, hogy a méret ugyanolyan árnövelő tényező, mint a motor teljesítménye vagy a felszereltség mértéke.
A Lodgy persze kapható lesz bőségesebb felszereléssel, jóval drágábban is: a legegyszerűbb hétüléses kivitel már 3,19 millió forintba kerül, dízelmotorral pedig 3,69 millió a legalja. De a családi Dacia még így sem tűnik drágának, hisz a testvérmárka, a Renault kínálatában is sokkal magasabb árak szerepelnek bármelyik, hasonlóan tágas modell neve mellett. Egy Scénic ára például legalább 4,39 millió forint, egy személyszállító Kangooé pedig kicsit több, 4,68 millió.
A Dacia név ma talán már nem is hangzik olyan baljósan, mint néhány éve, így a Lodgynak egész jó esélye van, hogy akár itthon is sikeressé váljon. Ha mégsem lesz így, az az országban dühöngő válságnak, és nem a román márkanévnek lesz köszönhető.