Az Audi régóta bizonytalankodik az A2-es utódjával kapcsolatban. Nem csoda, hisz az előző generáción sokat vesztettek: a méregdrága alumínium kisautóból soha nem készült annyi, amennyit a tervezésre és a gyártásra költöttek. Most okosabb megoldást próbálnak találni.
A német szaksajtó szerint eredetileg 3,6 méteres kiskocsi viselte volna a rossz emlékű jelzést, a VW Up! luxusváltozata. A legújabb értesülések szerint azonban változtattak a koncepción: nagyjából négy méteres lesz a végleges A2-es, persze ötajtós, és talán nem is annyira egyterű-jellegű, mint az első generáció. A leírás alapján lényegében az A1 egyterű-változatára számíthatunk. A megoldás előnye, hogy az új gép így az egységes MQB padlólemezre épülhet, ami alacsony előállítási költséget jelent.
Ha minden igaz, az A2-es tanulmányautóként már az idén ősszel látható lesz a Párizsi Autószalonon, a szériaváltozat viszont csak 2014-re várható. Ha minden igaz, készül elektromos változat is, hatótáv-növelő készülékkel, ami teljes értékű autóvá teszi, de a pletykák szerint nem a korábbi tanulmányokban használt Wankel-motoros generátort építik be: egy kis dugattyús motor, alighanem dízel tölti majd menet közben az akkumulátort.