Itt az ötszáz lőerős Volvo

A Polestar, vagyis a Volvóhoz közelálló tuninggal és versenyautók építésével foglalkozó cég neve közel sem cseng olyan jól, mint akár az M Gmbh, akár az AMG. Lehet, hogy ennek csak a földrajzi helyzet és a márkák, autós szívekbe való beágyazottsága az oka. Éppen ma derült ki ugyanis, hogy ha a Polestar igazán felgyűri az ingujját, igenis nagy mutatványokra képes a mostani T6-os motorral szerelt S60-nal.
Az egyelőre csak egyetlen példányban, egy inkognitóban maradó megrendelő számára készített S60 Polestart a Gothenburgban zajló svéd túrautó-bajnoki futamon mutatják be, így ér véget a Viagrakék limuzin körül folyó, hetek óta tartó titkolózás. Korábban egyesek tudni vélték, hogy a valaha volt egyik legerősebb utcai Volvo orrába az XC90-ből ismert kompakt V8-as egy erőseb módosított változatát építik, ám nekik nem lett igazuk.
Kiderült, hogy a régóta fejlesztgetett, keresztben álló, 300 lőerős, hathengeres turbómotort fújják az egekig. A kevésbé felkészültek kedvéért említem, hogy a kiindulási pontot adó S60 T6 sem éppen lomha autó. A nullaszázat 6,1 másodperc alatt futja, végsebességét pedig elektronikusan korlátozzák 250-re.
A gyár és a túrautókat, illetve szériaautók tuningalkatrészeit gyártó Polestar közös vállalkozásában épített autó motorja, a módosított hengerfejnek, és égéstereknek köszönhetően már nyomokban sem emlékeztet arra, ahogyan a szériaváltozat viszonyul a fizika törvényeihez. A Garret 3171-es turbóval felszerelt motor 508 lóerőt tud 6500-as fordulaton, forgatónyomatéka pedig legfeljebb 575 newtonméter 5500-nál.
A kasztni ültetett, a nyomtávot is kiszélesítették, Haldex rendszerű összkerékhajtás gondoskodik arról, hogy a teljesítményt, induláskor ne a kipörgésgátló zabálja fel és teljes Öhlins futóművet tettek az S60 alá, hogy kanyarban se legyen életveszélyes vele az autózás. Az elől és hátul is 20 milliméterrel hosszabb kasztni alá diffúzort szereltek, hogy biztosan ne emelkedjen a levegőbe, az abroncsok mérete pedig 265/30 R19.
Élvezetes lehet, ahogy a Polestar Volvo 3,9 másodperc alatt felgyorsul százra, a vezetőnek közben csak jó időben kell kapcsolnia a hatsebességes manuális váltóval, majd kicsit később átlépi a háromszáz kilométeres sebességhatárt, ahol már rég nem követik a gyárilag korlátozott német versenytársak.
Mostanra a svéd közönség tagjai már elkezdték emészteni amit a versenypályán láttak, és ki tudja, talán ott van köztük néhány, aki megrendeli a nem mindennapi S60-at. A két cég erre az eshetőségre is felkészült, ugyanis szükség esetén további példányokat gyártanak az ötszáz lőerős utcai autóból.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Kamu váltóval érkezhet az első elektromos Ferrari
A rendszer a gázpedál állása, valamint egy virtuális sebességfokozat alapján számolja ki a villanymotor nyomatékát.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
