Új motort kapnak a kis Citroenek
Amióta a gyártók zsebére is megy az autók fogyasztása, a háromhengeres motorok ismét reneszánszukat élik. Az 1000-1300 köbcentiméteres kategóriában ezek kínálják a legjobb kompromisszumot a tömeg, a fogyasztás és a gyártási költségek szempontjából. Nem csoda, hogy a Citroennél is háromhengeressel váltják le az elavult benzines alapmotorokat.
Az 1,2 literes motor, amelyet hamarosan bevezetnek a Citroen C3 és DS3 típusokban, az 1,4 literes, 75 lóerős négyhengerest váltja, és annál – legalábbis papíron – minden szempontból többet nyújt. A maximális teljesítménye 82 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 116 Nm, így a Citroen kisautóit elfogadható dinamikával tudja mozgatni. A C3-as az új motorral 12,3 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a csúcssebessége pedig 172 km/h, ami egy alapkiviteltől egész jó eredmény.
A felhasználók számára a 4,5 literes átlagfogyasztás az, ami számít, a PSA csoport viszont a 102 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásnak örülhet, ami jócskán csökkenti majd a cég összesített kibocsátási átlagát, és ezzel mérsékli annak az esélyét, hogy borsos büntetést fizettessen a vállalattal az EU.