Valószínűleg valamiféle reklámfotózás közben készültek a fotók, amelyeken már teljes díszben látható az Opel Adam. Látszik, hogy a formatervezők igyekeztek érzelmekre ható kiskocsit fabrikálni, de így is kérdésesnek érezzük, hogy mennyire találja majd szíven a vevőket az új kiskocsi.
Az Opel nagy feladatot tűzött maga elé: olyan autót próbáltak készíteni, amely a puszta megjelenésével leveszi a lábáról a vásárlókat. Nem könnyű feladat, a többi autógyárnak is ritkán jön össze. Az elmúlt két évtizedből talán a Renault Twingo és a Ford Ka első generációja, a Mini és a Fiat 500-as tudta ezt a kisautók közül, és az Opelnek ráadásul nincs is efféle tapasztalata. Eddig leginkább az ésszerű érvek alapján vásárlókat tekinthették a célcsoportjuknak. Ennek ellenére nekigyürkőztek, hátha összejön.
A végeredmény itt látható: az Adam rövid és kerekded, minimális hátsó túlnyúlással, eltérő fényezésű kocsitesttel és tetővel, asszonyosan gömbölyödő hátsó sárvédőkkel. A karakterében van egy kevés Ford Ka és egy kevés Fiat 500, de másolatnak azért nem neveznénk. Csupán egy dolgot hiányolunk igazán: egy karakteresebb orr-részt, amely határozottabb egyéniséggé tenné az Adamot. A gyenge minőségű képek persze nem feltétlenül adják vissza a hatást, amelyet a jármű élőben kelt – az sem kizárt, hogy a szalonban állva a vevők tízezreit bolondítja majd magába – de legalábbis kétséges, hogy ez lesz a következő nagy telitalálat.
Ősszel, a Párizsi Autószalonon persze minden kiderül, és azt azért megelőlegeznénk az Adamnak, hogy a VW Up!-nál, a Smartnál vagy az aktuális Ford Ka-nál vonzóbbnak találja majd a közönség – és lehet, hogy már ennyi is elég a sikerhez.