Bár mintegy mellékesen a Mokkát is bemutatták, ahhoz kétség sem fér, hogy az Opel az Adam kisautót szánja a legnagyobb szenzációnak az évben. Hosszú ideje ez az első kisautó, amelyet az Opel maga fejlesztett ki, és rögtön a legveszélyesebb ellenfél, a Fiat legsikeresebb modelljét, az 500-ast célozták meg vele.
A korábbi homályos fotókon épp a lényeg nem látszott: a Ford Ka-szerű alapformát és a kétszínű fényezést számos jól elhelyezett részletmegoldással igyekeztek feldobni. Itt is felbukkan az Insigniáról már ismert hokiütő-forma él az ajtók alján, de a kilincstől is indul egy hasonló borda hátrafelé, az autó orrán pedig érdekes ritmusban váltakozinak az élek és a lágy felületek. Sajátos megoldás a hátsó oldalablakok vonalvezetése is, amely hátul látszólag nem zárul le: egy két ujjnyi magas sáv hátrafut belőle a hátsó ablakig. Ennek a stílusnak a csúcsa persze még mindig a Ford Ka első generációja, de az Adamot is sikerült feldobni a sok egymásba forduló éllel és ívvel.
Érdekes, hogy bár a 3,7 méter hosszú és 1,72 méter széles kisautót afféle prémium-terméknek szánják, a motorválasztéka meglehetősen régimódi. Az alapkivitelbe 1,2 literes 70 lóerős, az erősebb változatokba 1,4 literes, 87 vagy 100 lóerős benzines négyhengereseket szerelnek, méghozzá – és ez az igazán meglepő – ötfokozatú váltóval. A bemutató idején még dízelmotoros kivitel sem készül, pedig ott az 1,3 literes, amely biztosan befér a kisautó orrába. Az egyik lehetséges magyarázat, hogy az Opel épp egy nagy motorgeneráció-csere küszöbén áll, így egy éven belül megjöhetnek a pici és takarékos turbófeltöltős benzinmotorok, a hozzájuk való hatfokozatú váltó, és talán a dízelváltozat is elkészül hamarosan.
Az Adam élőben először a szeptemberi Párizsi Autószalonon lesz látható, ám a forgalmazása csak 2013 januárjában indulhat.