A Nissan Micrának különleges helye volt a piacon. A bakancs becenevű második, és a békalámpás harmadik generációnak is megvolt – sőt, megvan még – a rajongótábora. Ez a mostani típus azonban – óvatosan fogalmazva – nem hagyott mély nyomot a piacon.
Az eladások nem szárnyalnak, aminek számos oka van. Az egyik, hogy a Micrának ez a szériája már Indiában készül, igencsak spórolós gyártási eljárásokkal, és ez meg is látszik az autók minőségérzetén. Az aktuális Nissan kisautó kifejezetten olcsó hatást kelt, miközben az ára egyáltalán nem alacsony. Ez önmagában talán nem lenne baj, de a formaterv is meglehetősen középszerű – így a Micra elvesztette két legkomolyabb vonzerejét, a tartósság ígéretét és a mókás formát.
Mindez annak fényében különösen fájdalmas a Nissan számára, hogy a Juke és a Qashqai egész jól megy, viszont hiányzik egy-két típus, amelyből komolyabb mennyiséget lehetne eladni. Így most azt ígérik, a jövőben igyekeznek izgalmasabb, lendületesebb formatervet készíteni a Micrának, miközben meg szeretnék tartani a jelenlegi generáció tágasságát. A minőségről nem esett szó, de valószínűleg azt is érdemes lesz javítani, ha Európában versenyképesek szeretnének maradni.
Több mint valószínű, hogy az indiai gyártás marad, bár a minőségbiztosításon talán érdemes lenne javítani – ha a Nissannál ilyen jól látják a hibákat, talán ez is megtörténik, talán még a következő, 2015 környékén esedékes modellváltás előtt.