Itt a szuperolcsó Volkswagen
A Volkswagen mifelénk nem épp barátságos árképzéséről híres – Európában Skoda és Seat márkajelzéssel forgalmazzák az olcsóbbnak szánt típusokat – de nem mindenütt van ez így. Számos piacon még mindig kínálnak népautókat a VW logóval, méghozzá néhol már-már kínosan öreg modelleket. Ezeket váltanák az új, egyelőre névtelen típussal.
A Skoda Rapid-Seat Toledo páros kínai változatáról van szó, amellyel két VW modellt is leváltanának. A Santana 3000 és a Jetta II típusok még a 80-as évekből származnak, de Kínában most is készülnek, hisz alacsony áruk miatt nagy mennyiséget lehet eladni belőlük. A vénséges típusok gyártása azonban egyre kevésbé éri meg, hisz szinte semmit nem lehet felhasználni bennük a cég aktuális alkatrész-készletéből, ezért a Volkswagennél úgy döntöttek, eljött a korszerűsítés ideje.
Az új típust két helyen gyártják majd: a Shanghai-VW vegyes vállalatnál Santana, a FAW-VW-nél Jetta lesz a neve, de ugyanarról a típusról van szó. Úgy tudjuk, az Európába szánt változatoknál hosszabb lesz a kínai kivitel, és eltérő lesz a futómű hangolása is, a kínai útviszonyoknak megfelelően. A motorválaszték az Európában épp kifutó benzines négyhengeresekből áll majd, hisz az 1,4 literes 90 lóerős, és 1,6 literes, 110 lóerős szívómotorok a Kínában érvényes környezetvédelmi szabályozásnak bőven megfelelnek még.
Ezzel folytatódik a VW azon törekvése, hogy minden piac számára elkészítse a testre szabott modellt. Ahogy elkészítették a nagyobb és olcsóbb Passat változatot Észak-Amerikának, most Kína is megkapja azt a korszerű típust, amely tökéletesen megfelel a legtöbb kínai vásárló igényeinek.