A Volkswagen prémium-márkájánál a középmotoros R8-ast leszámítva még soha nem készült hátsókerék-hajtású személyautó. Ingolstadtban eddig ragaszkodtak a bevált recepthez: ahol már kevés volt a fronthajtás, ott négykerék-hajtást alkalmaztak. Az efféle hagyományokat azonban felülírhatja a vállalati érdek.
Bár az Audi A8 még modellciklusa felénél sem tart, már most felbukkantak az első pletykák az utódról. Ezeknek az alapja az az értesülés, amely szerint a Volkswagen csoporton belül a Porsche nyerte meg a következő luxusautó-padlólemez kifejlesztésének jogát. A Porsche pedig a Panamera hátsókerék-hajtású platformját fejlesztené tovább – ha igazak a pletykák, erre építenek egy új Bentley luxusmodellt, és hogy a gyártás kifizetődő legyen, két nagyobb sorozatban eladható modellt, az Audi A8-as és a VW Phaeton utódait is.
A változás jót tehet az A8-as eladásainak, hisz minden vetélytársa – a 7-es BMW, a Mercedes S osztály, a Jaguar XJ és a Lexus LS is – hátul hajt, ugyanakkor érdekes helyzetet teremthet, hogy szinte semmit nem használhatnak fel a jelenleg alkalmazott alkatrész-készletből. Még az összkerék-hajtást is újra kell fejleszteni, ami meglehetősen drága mulatság lehet, de Quattro változat nélkül elképzelhetetlen az Audi csúcsmodellje.
A változás hosszabb távon az Audi paletta teljes átalakulását hozhatja, hisz nem lehetetlen, hogy az A6-osig bezárólag mindent az új, hátsókerék-hajtású padlólemezre építsenek, a kisebb típusoknál pedig használhatják a VW rugalmas, keresztben álló motoros MQB platformját. Így elképzelhető, hogy a jelenlegi, fronthajtású, hosszmotoros Audik az évtized végére teljesen kikopnak a kínálatból.