Megvették a Saab maradékát
Ahogy arról már hónapokkal ezelőtt szó volt, a National Electric Vehicle Sweden (NEVS) vásárolta fel mindazt, ami a Saabból maradt: a gyártósorokat, a feljesztőközpontot, a névhasználat jogát, egyszóval a pótalkatrész-gyártáson kívül mindent. A svéd bejegyzésű vállalat mögött távol-keleti befektetők állnak, akik – ahogy a cég nevéből is következik – elektromos autót gyártanának a 9-3-as alapjain.
A felvásárolt csomagnak csupán két hiányossága van. Egyrészt a Scania és a Saab védelmi részlege nem járult hozzá, hogy használják a griff-fejes jelvényt, de ez aligha okoz gondot, hisz a Saab márkanév használati jogát nem tagadhatták meg. A másik a csőd idején már a fejlesztés késői szakaszában járó Phoenix padlólemez használati joga körüli bizonytalanság. Elvben a NEVS birtokába került minden tervrajz és fejlesztési dokumentáció, de a Saab előző tulajdonosa, a Spyker már eladta a licencet a kínai Youngmannak, amely szintén autókat szeretne gyártani a Phoenix alapokon.
A bizonytalanságok ellenére az új tulajdonos azt ígéri, hogy másfél év múlva elkészülnek az első új Saab személyautóval, bár azt nem tudjuk, hogy ez már a szériamodell lesz-e, vagy csupán az első prototípus. Egyelőre azt sem tudni, hogy a NEVS mennyit tud majd hasznosítani a Saab maradékaiból, illetve hogy képesek lesznek-e újraindítani a munkát a Saab egykori fejlesztőközpontjában, ahonnan már távozott a tapasztalt szakembergárda nagy része.