A franciák számára igazi rémálom 2012. Hatalmas veszteséget hozott az első félév, és csak hosszabb távon várható bármiféle javulás.
A Peugeot-Citroen viszonylag kis szereplő a személyautók piacán, de eddig okosan megválasztott partnerekkel, néhány népszerű modellel és erős európai piaci részesedéssel sikerült pozitívban tartani a mérleget. Még a hitelválság sem tépázta meg veszélyesen a cég pozícióit, viszont most, hogy a dél-európai országok némelyikében a földbe álltak az eladások, a Peugeot igazi mélyrepülésbe kezdett. Az első félévben 819 millió euró veszteséget szenvedett el a cég, ami a részvények értékét 26 éves mélypontra lökte.
A vállalat válságának egyik jele, hogy kiesett a CAC40 részvényindexből, amelyet a párizsi tőzsde legerősebb cégeinek részvényárfolyamaiból állítanak össze. Ez az esemény, amelyről hetek óta hallani, önmagában is jelentősen csökkentette a cég értékét, de mégis csak egy következmény – az elmúlt hónapok gyenge szereplésének köszönhető. Egyes elemzők szerint hosszabb távon még jót is tehet, hogy a Peugeot kikerül a figyelem középpontjából – így talán nyugodtabban próbálhatják rendezni soraikat.
Igazi megoldást persze csak a piac változásaihoz való alkalmazkodás hozhat, és az olyan újabb együttműködések, mint az Opel-Peugeot szövetség, amely mindkét cégnek jelentős megtakarítást hozhat. Ezek azonban aligha éreztetik a hatásukat két három éven belül – addig a Peugeot-Citroennek a saját erejéből kell valahogy életben maradnia.