A Lexus válasza a sportos BMW-kre
Egyelőre csak tanulmány az LF-CC, de nincs miért kételkednünk benne, hogy gyártani fogják. A Lexus először próbálkozik elérhető árú kétajtóssal, de a tervezők érzik, merre érdemes elindulni.
A Lexus eddig nemigen vesződött kupé modellekkel, pedig a kétajtósokkal a német konkurencia szép sikereket ért el. Akár az Audi A5-ösre, akár 3-as BMW kupéra, akár a Mercedes CLK-ra gondolunk, mind megtalálta a maga rajongóit, és alkalmas arra is, hogy nagy teljesítményű motorral sportkocsis jelleget öltsön, és felkeltse az autórajongók figyelmét. A Lexus most megpróbálja pótolni a hiányt – ha minden igaz, az LF-CC a következő IS sorozat tagja lesz.
Az autó orrát a nemrég bevezetett homokóra-hűtőmaszk uralja, így szemből nem is nagyon különbözik a legtöbb Lexustól, de profilból kifejezetten érdekes a kupé formája. Az övvonal egyetlen, konvexből konkávba forduló lendületes ív, amely hátul összesimul a tető ívével. A gyári képeken itt-ott még látszik, hogy számítógépes modellből generálták mindet – a tető és az lodalablakok találkozásánál mintha nem lenne tökéletes a modell – de az autó karaktere így is elég erőteljesnek tűnik.
A tanulmányba állítólag 2,5 literes négyhengeres és hibrid hajtáslánc kerül majd, de mire úgy két-három év múlva megjön a szériaváltozat, valószínűleg más lehetőségek is lesznek – köztük jó eséllyel lesz olyan kivitel is, amely teljesítményben összemérhető az Audi RS5-össel és a BMW M3-assal.
Sokan mosolyogtak elnézően, amikor a Toyota új vezére, Akio Toyoda fogadkozott, hogy a cég a jövőben érdekesebb autókat készít majd. Azóta azonban igazolódni látszik, hogy a japánoknál változott a hozzáállás. Ezt mutatja a GT86 bemutatása, és most ez a tanulmány is. Ahhoz persze, hogy a teljes kínálatot izgalmasabbá tegyék, kell még néhány év, de az irány egyértelműen jó.