Megvan az új Jaguar - elölről, hátulról
Nem lehet túlbecsülni az F-type jelentőségét a Jaguar jövőjét illetően. A kis kétüléses sportkocsival a Porsche Boxsternek állítanak ellenfelet, és hasonlóan tekintélyes mennyiséget szeretnének eladni belőle. Épp ideje volt, hogy a Párizsi Autószalon élőben is bemutatkozó modellről kiszórjanak egy rendes képsorozatot, amelyen minden oldalról megnézhetjük az E-type szellemi utódjának mondott roadstert.
Bár számos kémfotó készült a prototípusról, és már a szériamodell orrát is megmutatták, az F-type fenekéről eddig csak sejteni lehetett, hogy a C-X16 tanulmányautóéra fog hasonlítani. A fotók láttán nem csalódtunk: a karakteres hátsó lámpák, és a motorváltozattól függően alá lógatott dupla középső, illetve két oldalra kivezetett kipufogó a küszöb domborodását optikailag befejező lökhárítóval együtt legalább olyan stílusos, mint minden egyéb, amit eddig láttunk az autóból.
Szintén az újdonság erejével hat a beltérről készült kép, amelyen az F-type sportos jelleméhez illő kagylósított ülések mellett egy izgalmas utalás is látható. A középkonzol aszimmetrikus ferde oszlopa egy váltókart takar, ami felcsillantja a reményt, hogy nem csak automata váltóval lesz kapható a kis roadster. Előfordulhat persze, hogy a mostanában minden Jaguarban alkalmazott programtárcsa helyett egy rendes botot kapott az F-type automata váltója, de reméljük, hogy a britek ezzel a meglepetéssel készülnek a hét második felében esedékes bemutatóra.
A motorok adatait elnézve megérdemelné az F-type, hogy a kevésbé kényelmes vevői választhassanak hozzá kézi váltót is: az alapmodell háromliteres, kompresszoros benzinese is bőven háromszáz lóerő felett lesz, az R változat ötliteres, szintén mechanikus feltöltős V8-asa pedig minden bizonnyal ötszáz lóerő feletti teljesítménnyel próbálja majd földbe döngölni a kis Porschékat.