600 lóerő egy tonnára
A Caterham eddig is hajmeresztő, sportkocsinak csúfolt koporsóiról volt híres, de ennyire erős modellt eddig még nem készítettek. Az R600 az első olyan Superlight változat, ahol eléérték a 600 lóerőt tonnánként.
A 2008 és 2010 között gyártott R500 utódja egyelőre csak versenyautóként létezik: ezzel tartják 2013-tól a Caterham házi versenyét, a Superlight kupát. Ennek megfelelően masszív csőváz védi a sofőrt, amire szükség is van. A 460 kilós karosszériába ugyanis a kétliteres Ford Duratec motor kompresszoros, 275 lóerősre hergelt változatát építik, amely nagyjából 2,8 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra az ultrakönnyű, csővázas gépet. Az autóba emellett hatfokozatú szekvenciális váltó és Titan önzáró differenciálmű kerül - a megfelelő tapadást pedig mintázat nélküli Avon versenygumik biztosítják.
Jósolhatnánk komoly versenykarriert az R600-asnak, de a Super Seven utódait évek óta nem engedik rajthoz állni nagy nemzetközi versenyen - korábban olyan fölénnyel nyertek meg néhány sportkocsiversenyt jóval drágább, nagyobb és erősebb versenygépek előtt, hogy a legtöbb GT futam utcai kategóriájában szabályt kellett módosítani a Seven-fölény megakadályozására.