Csúcstechnikás kövület az új Corvette-be
A Corvette-et tervező mérnökök érthetetlen módon ragaszkodnak a Small Block V8-as bő fél évszázados koncepciójához, miközben a részletek abszolút korszerűek. Az új LT1-es motor erősebb és takarékosabb, mint az elődje, miközben a karaktere egy kicsit sem változik.
Az ötödik generációs V8-as, amelyet már a következő Corvette számára terveztek, ugyanarra a 6,2 literes motorblokkra épül, mint az elődje, és megtartották a rég elavultnak számító nyomórudas szelepvezérlést is. Ugyanakkor közvetlen benzinbefecskendezéssel, hengerlekapcsolással, teljesen új égéstér-formával és változó szelepvezérléssel biztosítják, hogy a régimódi motor minden elképzelhető szabványnak megfeleljen. A csúcsteljesítmény 450 lóerő, de ennél is lényegesebb, hogy 2000-es és 4000-es fordulat között folyamatosan rendelkezésre áll a 609 Nm-es csúcsnyomaték. Becslések szerint már ez a motor is – amely az alapváltozatokba kerül – 4 másodpercen belül gyorsíthatja a következő Corvette-et 100 km/h-ra, miközben a fogyasztása állítólag 9 liter alatt marad 100 kilométeren, vegyes ciklusban.
A C7-es Corvette várhatóan 2013 őszén érkezik, de úgy tűnik, a GM-nél mindent megtesznek, hogy megágyazzanak az új generációnak. Nem is csoda, hisz a sportkocsi-piac talán soha nem volt még ennyire telített: a Jaguar F-Type, a Porsche Boxster, a Nissan GT-R és az új Dodge Viper is könnyedén rabolhat vásárlókat a Corvette-től, hogy csak a legközelebbi vetélytársait említsük.