Az egykori Panda 100HP a legvidámabb sportos kisautók közé tartozott, de a Fiat a modellváltáskor nem készített hasonlót. Talán később pótolják a hiányt, de a Novitec addig is lecsapott a kínálkozó lehetőségre: elkészítették az új Panda eddigi leggyorsabb változatát.
Alapnak a kéthengeres, turbós TwinAir Pandát választották, mivel ezt a legegyszerűbb tuningolni: elég a turbónyomást feljebb engedni, hogy növeljék a teljesítményt. A kéthengeres alapból sem gyenge – 85 lóerős – és a motornak létezik 105 lóerős gyári változata, így Novitec 99 lóerős tuningja nem tűnik nagy teljesítménynek. Ahhoz viszont elég, hogy az új Pandát sportosabbá tegye - legalábbis a 188 km/h-s végsebesség és a 10,1 másodperces gyorsulási idő 100 km/h-ra ebben a kategóriában kifejezetten jó értéknek számít.
Az erősebb motor persze csak a csomag egyik része. Kínálnak a Pandához ültetőrugó-készleteket is: igény szerint 3 és 8 centi közt, több lépcsőben csökkenthető velük a hasmagasság. Emellett 17 hüvelykes felnikkel, és egy egész látványos optikai tuning-csomaggal dobható fel a Novitec Panda, ha a tulajdonos így kívánja. A németek igyekeztek az átalakítások árát a Panda árszintjéhez igazítani: a motortuning 419, egy rugókészlet 108, egy első és egy hátsó légterelő együtt 334 euró – csak az alufelnik ára lóg ki egy kicsit a sorból a maga 1106 eurós árával.
Ez persze csak amolyan átmeneti megoldás lehet, míg a Fiat el nem készül a Panda sportosabb gyári változatával, de ez akár évekig is eltarthat.