A Kia látványosan arra törekszik, hogy borsot törjön a prémium-márkák orra alá. Ha nem is Európában, de Dél-Koreában, az Egyesült Államokban, Kínában és a Közel-Keleten hatalmas autókat is árulnak. A csúcs a K9/Quoris modell, amely egyértelműen a 7-es BMW-re emlékeztet, és most elkészült az egy számmal kisebb – de az Európában kapható Optimánál egy számmal nagyobb – K7, ugyanezzel az orr-résszel.
Nem csak nekünk tűnt fel, hogy a tigrisszáj-formaként emlegetett jellegzetes hűtőmaszk valahogy emlékeztet két, középen összenyitott BMW logóra. A hasonlóság akkor igazán feltűnő, ha – ahogy itt is – a lámpák fazonja is hasonló a bajorok által használt formára. Hátulról és oldalról kevésbé egyértelmű a formai hasonlóság, sőt: az új K7 hátulról inkább egy Maseratit juttatott az eszünkbe.
A K7 műszakilag persze nem mutat sok rokonságot a prémium-gyártók termékeivel. Egyszerű, fronthajtású alapjai inkább az amerikai tömegmodellek közé sorolják. A vásárlók 2,4 literes, 201 lóerős négyhengeressel, esetleg 3 literes 270 lóerős vagy 3,3 literes 295 lóerős V6-ossal választhatják. Az egyszerűbb technika persze alacsonyabb árat is jelent – azaz akinek elegendő csupán a hasonlóság egy BMW-hez, nyilván jobban jár majd vele, mint az eredetivel.
Egyelőre úgy tudjuk, a K7 európai bemutatása nem szerepel a tervekben, mivel egyszerűen túl nagy méretű a piac igényeihez képest. Arra viszont nem vennénk mérget, hogy az Optima nem kap a közeljövőben hasonló orr-részt.