Néha a tuning nem csak öncélú átalakítások sora, amitől az autó vagy gyorsabban megy, vagy csupán máshogy néz ki, mint gyári állapotában. Létezik olyan eset is, amikor kifejezetten egy konkrét célnak rendelik alá a változtatásokat – mint itt is.
A Toyota a SEMA Show-ra készülve felkért egy jól ismert profi sporthorgászt, Britt Myerst, hogy adjon tanácsokat egy, kifejezetten horgászathoz idomított jármű elkészítéséhez. Az eredmény egy meglepő off-road gép lett, amelyről inkább a sárdagasztás jut eszünkbe, mint a horgászat. A Tundra pick-up hatalmas, bütykös gumikat kapott, amelyek 20 hüvelykes felnikre kerültek, illetve egy 30 centis futómű-emelést. Nehéz elképzelni, milyen terep az, ahol nem megy el, különösen úgy, hogy 5,7 literes V8-as motorjára egy kompresszort is felszereltek. És ha mégis elakadna, még mindig kihúzhatja magát a beépített csörlővel.
Ami elsőre nem látszik – és ez az, amit a profi horgász javasolt – az az autó csomagterében elrejtett tárolórendszer. Ezt gombnyomásra villanymotor tolja ki az autó hátuljából, és mindent tartalmaz, szépen osztályozva, ami a horgászathoz kell: csalikat, botokat, orsókat, etetőanyagot, és a sok egyéb kelléket, amire egy profinak csak szüksége lehet. Belül a fura, sárga-szürke dekoráción és a nagyképernyős navigációs rendszeren kívül ennek a rendszernek a vezérlése az egyetlen furcsaság. A tizenkét nagy, piros gomb egy fémtáblán olyan, mintha valami gyártósor irányítópultja lenne – végtelenül komolyan néz ki.
Persze a horgász-Toyota is csak egy a sok furcsa járgány közt, amelyeket a SEMA Show-n kiállítanak a gyártók. Annyiban mégis különbözik azoktól, hogy határozott célja van – azon sem csodálkoznánk, ha a sporthorgászok között elterjednének az efféle spéci járművek.