A Seatot annak idején sportos márkának próbálta beállítani a Volkswagen csoport, így visszatekintve azt mondanánk, mérsékelt sikerrel. Az egyik fontos ütőkártyájuk az Ibiza Cupra volt, amelyből most elkészült a legújabb generáció.
Érdekes, hogy az új változat az adatok alapján gyorsabb lett, bár a motorja semmit sem változott. Ugyanazt az 1,4 literes TSI motort szerelik bele, mint az elődjébe, mégis sikerült 7,2-ről 6,9 másodpercre csökkenteni a 100 km/h eléréséhez szükséges időt. Alighanem a hétfokozatú DSG automatának van köze a változáshoz, ahogy alighanem a 225-ről 228 km/h-ra növekedett a végsebesség. A fogyasztást is sikerült lejjebb vinni: 6,4-ről 5,3 literre csökkent az átlagérték, ami nyilvánvalóan csak a kíméletes szabvány vegyes ciklusban előhozható adat – ez az autó viszont nem épp nagypapás stílusra termett. A VW tervezői itt is az XDS differenciálzár-pótlékot használják fel, amely az első fékekkel helyettesíti a Sperrt – a gyáriak szerint jelentősen csökkentve az orrtolási hajlamot.
A forma meglehetősen visszafogottra sikerült. A fényszórók körüli LED-sor mellett a trapéz-forma első és hátsó lökhárító-kivágásokkal – elöl légbeömlő, hátul diffúzor-imitáció – igyekeztek agresszívabb külsőt kölcsönözni az egybeszabott kiskocsinak. Egy biztos: az elődjénél látványosabb lett, ami részint a kifejezetten a Cuprához tervezett 17-es alufelni-garnitúrának is köszönhető.
Az új Ibiza Cupra bevezetését februárban kezdik meg Európában, de úgy tudjuk, nem csak itt próbálnak vele új híveket szerezni a márkának: állítólag később Kínában is forgalmazzák majd.