A Golf alapú TT pályafutása egy jól eltalált formatervvel kezdődött, amelyet két sztártervező, J Mays és Freeman Thomas vetett papírra. Az 1995-re megvalósított sportos kétüléses tanulmány annyira erőteljes lett, hogy aztán három évig tartotta lázban az autórajongókat – talán ez volt az Audi utolsó, ennyire markáns formaterve. Hogy sikerül-e megismételni a bravúrt, azt nehéz megjósolni, de az Audi vezetése szeretné, ha a TT ismét elegendő figyelmet kapna.
A TT, bár nagy várakozás előzte meg, végül vegyes fogadtatásra lelt. Az izgalmas forma sokakat megragadott, de kiderült, hogy a IV-es Golf padlólemezére épített gép – részint a szárnyprofil-forma miatt – veszélyesen instabillá válhat, ami legalább annyit rombolt az Audi hírnevén, amennyit a formás sportkocsi bemutatása korábban javított. Szerencsére a második generáció már sokkal igényesebb műszaki alapokra épül, így sportkocsinak sokkal jobb, de a forma kevésbé látványos, és mostanra az újdonság ereje is megkopott.
A legújabb hírek szerint azonban az Audi már készíti a harmadik generációt, amelyben megpróbálják ötvözni az első és a második sorozat előnyös tulajdonságait. Úgy hallani, határozottabb, izgalmasabb vonalú sportkocsit igyekeznek összehozni a tervezők, a műszaki alapok pedig az MQB platformból származnak majd, ami állítólag legalább 100-150 kilogramm tömegmegtakarítást jelent majd.
Úgy tudjuk, a gyártás marad Magyarországon – a modellváltás viszont még odébb van: ha minden igaz, a TT harmadik generációja 2014-re érkezik meg kupé karosszériával, a nyitott roadstert pedig egy évvel később mutatják be.