Leplezetlen képeken az új Octavia
Néhány apró részletet még ragasztószalag takar, de a lényeg már látható. Marad a sok krómos hűtőmaszk és az ötödik ajtó, az összhatás pedig egyértelműen az elegánsabb, drágább modellek felé tolja az Octaviát.
Ez már nem ellesett kémfotó: a Skoda átadta tesztelésre az előszériás autók némelyikét a sajtónak, hogy még a bemutató előtt kipróbálhassa néhány kiválasztott az új koncepciót megtestesítő modellt. Az új Octavia nem csak nagyobbnak látszik, de mérhetően is tágasabb lett: a tengelytávja 10 centivel, a hossza 9 centivel, a szélessége 4,5 centivel növekszik az elődjéhez képest. Így a maga 4,66 méterével már egyértelműen a középkategóriába kerül. A csomagtér mérete 560-ról 590 literre bővül, viszont érdekes, hogy a hátsó ülések ledöntésével nyerhető hely csökken 5 literrel. Bár az új modell már egyértelműen szedán-formájú, a csomagtér-ajtó még mindig tartalmazza a hátsó ablakot is, azaz a csapott hátú modellek legjobb tulajdonsága, a könnyű pakolhatóság nem esik áldozatul a stílusváltásnak.
Az is kiderült, hogy milyen motorokat használ majd a Skoda. A benzines választék az 1,2 literes 105 lóerős TSI-vel kezdődik, majd az 1,4 literes turbómotor 122 és 140 lóerős változatai folytatják a sort. A csúcsmodellbe – legalábbis eleinte – 1,8 literes, 180 lóerős TSI motor kerül. A dízelmotor-választék 150 és 180 lovas kétliteres TDI-kből áll majd. A gyengébb dízeles belépőmodellek és a minimum 250 lóerős sportváltozat, az RS később érkezik. A motorválasztékon is látszik, hogy a tervezők igyekeztek feljebb pozicionálni a típust, hisz a Fabiánál nagyobb népautó szerepét a Rapidnak szánja a VW csoport, az Octaviából így aligha lesznek alulmotorizált, fapados alapkivielek.
Az Octavia bemutatóját a Genfi Autószalonra időzíti a Skoda: ott egyszerre leplezik le a lépcsős hátú ötajtóst és a még tágasabbnak ígérkező kombit. Ha minden a tervek szerint megy, az új típus forgalmazását is megkezdik még jövő tavasszal.