Alacsony fordulaton rángat a kocsi

2023.11.05. 12:51

Tisztelt Autódoktor!

2005-ös 1,4 bca motoros Octaviam van. Hideg/meleg motornál is előjön az a hibajelenség, hogy kis (1250 és 1750) fordulaton 1-1 pillanatra kihagy a motor gyorsítás közben, kisebbet ránt az autón. Eddig csak 2 és 3. fokozatban vettem észre, tegnap már 4. fokozatban is észleltem.

Magasabb fordulaton (és minden más tartományban) semmi baja az autónak, nincs hibakód, jól fogyaszt, olajat nem eszik, gyertyában nincs 10e km, nemrég kezdte ezt. Szerelőm szerint amíg nincs hibakód nem kell vele foglalkozni, engem határozottan zavar. Befordulok egy utcában 20-al, visszarakom 2-ba előtte, elkezdek gyorsítani és ránt egyet... vagy nem, mikor hogy.

Köszönöm előre is! Üdv. Jani

Kedves Jani!

Ha egy-két égéskimaradás van a motorban, azt a vezérlőegység nem fogja detektálni, általában csak több tucat kimaradás után kerül sor bejegyzésre. Kétezres fordulat alatt azt a motort nincs értelme használni, értelmezhető nyomaték csak magasabb fordulaton kérhető tőle. Alvázszámot nem kaptam, a motorkódból kiindulva hengerenkénti trafós kivitelűnek látszik az autó, de gyújtókábeles alternatívát is említ a program.

Én a gyújtásrendszer elemeit vetném alá tüzetes vizsgálatnak, elég egy kis hiba és párás környezetben már ugrik is a szikra valahová máshova, hogy ne a gyertya szikraközét használja. Pár napja egy néhány napos gyújtáskábelt kóstolt meg a nyest úgy, hogy csupán két tűhegynyi lyukat hagyott maga után névjegyéül. A tapasztalható hiba megegyezett az ön által említett esettel. Ha gyújtáskábeles az autó, ki kell húzni az összes kábelt, a végei szeretnek korrodálni/oxidálni, ha hengerenkénti trafós, akkor a testén levő illesztések/fémborítás körül is lehet áthúzásnyom.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

A címlapkép illusztráció, kivitelben a tárgyalt autótól eltér! - Fotó: Wikimedia Commons