A Renault eddig is igyekezett kielégíteni a sportos autózás kedvelőit: készül Renault Sport változat a Twingóból a Clióból és a Mégane-ból is. Ezek azonban szigorúan háromajtós modellek, így van egy jelentős réteg – például családapák mélyen szunnyadó hülyegyerek-hajlammal – akik számára nem jelent megoldást.
Ezt a hiányosságot ismerték fel a Renault sportrészlegénél – ennek köszönhetően jött létre a Mégane Estate GT 220. „Ezzel az autóval bizonyítottuk, hogy lehet egy autó egyszerre sportos és célszerű” – mondta a Renault Sport szóvivője, Jean-Maxime Boulanger. A Mégane kombi változata az alap, amely egyébként is elég dinamikus megjelenésű, ebbe került a Mégane RS kétliteres turbómotorjának 220 lóerősre butított változata, hatfokozatú kézi váltóval. Ez persze még mindig bőven elég a lendületes autózáshoz, de így a fogyasztást is ésszerű keretek közt tarthatták – 7,3 liter a gyári adat 100 kilométerre – és a futóművet sem kellett gerinctörően keményre hangolni.
A sportfutómű mellett nagyobb teljesítményű fékrendszer, és jól tapadó gumik kerültek a kombira – ez utóbbiak azonosak az RS kupé gyári, 18-as abroncsaival. A változat k vizuálisan a sok fényes fekete elem alapján azonosítható: ilyen színű a 18 hüvelykes felnigarnitúra, és a belső tér összes díszburkolata is.
A Renault sport-kombijából nem készül sok, és ezek is csak bizonyos országokban lesznek elérhetők. Franciaországban a jövő hónaptól lesz elérhető, és összesen 11 másik piacon kezdik majd forgalmazni. Nagyrészt Európai országokban, de néhány példány Japánba is jut majd.