RS6 Avant: sportkocsi kombi bőrben

2012.12.05. 11:17

Tíz helyett ugyan csak nyolchengeres az új RS6, amelyet kombi karosszériával láthatunk először, de semmivel sem tűnik vértelenebbnek, mint az elődje, sőt.

A nagy zsugorítási őrület közepette várható volt, hogy az Audi is lecseréli az RS6 Lamborghini-eredetű ötliteres V10-es motorját, és valami kisebbel helyettesítik – csak az nem volt világos, hogy pontosan mivel. A választás végül az eredetileg a Bentley számára fejlesztett 4 literes V8-asra esett, amely az RS6-osban 560 lóerőt ad le, csupán hússzal kevesebbet, mint az elődje. Ugyanakkor a maximális forgatónyomatéka 50 Nm-rel több, pontosan 700 Nm – alighanem ennek is köszönhető, hogy az új változat jobban gyorsul.

A korábbi 4,5 helyett 3,9 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet. Az alapkivitelű RS6 végsebessége a megszokott 250 km/h, de lesz hozzá két kiegészítő csomag, amellyel feljebb emelhető a sebességkorlátozás: a Dynamic csomaggal 280, a Dynamic Plus csomaggal 305 km/h-s végsebesség jár. Az új motor bevetésének igazi értelme azonban a fogyasztás drasztikus csökkenése volt. A gyári átlagérték 13,9-ről 9,4 literre csökkent vegyes ciklusban, 100 kilométeren.

Az RS6 Avant persze nem csak motorjában tér el a szokványos A6 kombiktól. Két centivel leültetett légrugós futóművet kap, és akkora féktárcsákat, amelyek valóban csak 20 hüvelykes felnikben férnek el. Ez azonban csak az alapkiépítés, kényelmes és kíméletes vásárlóknak. Létezik hardcore megoldás is, kőkemény, acélrugós felfüggesztéssel, háromféleképp állítható lengéscsillapítókkal és kerámia féktárcsákkal. Az új lökhárítók, küszöbök és légterelők sem csak az autó külsejének megvadítását szolgálják, de a motor megfelelő hűtésének biztosítását, illetve az autó nagy sebességű stabilitásának növelését is.

Nem csak villámgyors az RS6 kombi, de valódi luxusautó is, már ami a belső tér anyagválasztását illeti. A belül mindent bőrrel és Alcantarával kárpitoztak, a az opciós listán pedig szerepel ablakra vetített kijelző és 15 hangszórós Bang & Olufsen hifi is. A típus pontos árát egyelőre nem közölték, de a becslések szerint valahol 90 és 100 ezer euró között lesz majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.