A kínai Yema Auto mindenkit elkápráztatott másolási képességével, amikor kicsit több mint egy éve, a Csengdui Autószalonon bemutatta három modellből álló klónseregét. Azokról az autókról eddig nem érkezett hír, és már azt hihettük, egy zúzdában, vagy egy sötét raktárban végezték.
A jelek szerint nem tétlenkedtek a Yema mérnökei: az Audi A4 Avant klóntestvérét, a Mustang F16-ra keresztelt modellt továbbfejlesztették, és úgy hírlik, immár készen áll a kisüzemi termelésre. A hírt egy kínai portál szellőztette meg, akiket az autógyár egy tisztviselője értesített a fejlesztések állapotáról, és arról, hogy lítium-ion akkumulátorokkal táplált, nyolcvan lóerős elektromos motor hajtja az F16-ot, mellyel az autó végsebessége – a forrás állítása szerint – 260 kilométer/óra.
Szintén belsős források állítják, hogy az autó szűkszámú sorozatgyártását ugyan megkezdik a gyárban, de egyelőre kizárólag mint taxit állítanák forgalomba, és csak korlátozott területeken. Ezzel az óvatos kezdéssel talán az Audi haragját akarják elkerülni, ám a németeknek így is lenne elég okok arra, hogy kérjék a modell letiltását. Bár a kínai vállalatok ellen nem egyszerű fellépni, a Fordnak nemrég sikerült elérnie, hogy a JAC Motors 4R3 név alatt futó terepjáróját – amely az F-150 tökéletes mása volt – még a termelés előtt letiltsa.
A Yema Auto sem lehet nyugodt, ami a következő hónapokat illeti. Talán nem véletlen, hogy a tavaly nagy hévvel bemutatott másik két modellnek, a Volkswagen Tiguanról mintázott T-SUV-nak, és az Infiniti EX közel tökéletes hasonmását formázó E-SUV-nak egyelőre se híre, se hamva.