Ezeket a Hondákat akarjuk!
Bár a Tokiói Autószalon nem egész egy év múlva (2013. november 22.) kezdődik, a Honda már most beharangozott egy-két újdonságot.
Feltéve, ha újdonságnak lehet nevezni a gyári tuningcég által morcosított modelleket.
A Mugen RZ a CR-Z-n alapul, de a Mugen mérnökei jó érzékkel nyúltak hozzá ott, ahol kellett, hiszen a bemutatása után meglehetős csalódottsággal fogadta mindenki, aki maradéktalanul bízott abban, hogy a legendás CR-X utódja lesz.
Elsősorban az 1.5 literes négyhengerest és a hibrid hajtásláncot doppingolták egy kompresszorral, így az összteljesítmény 153 lóerőre nőtt, ezzel már felértek a második generációs (1987-1991) CR-X VTi-hez. Speciális titán kipufogórendszert, öt fokozatban állítható sportfutóművet, nagyobb fékeket és – természetesen – nagyon vad Mugen-külsőt kapott a kis kupé, melyből mindössze 300 darabot készítenek majd. Sajnos csak Japánban lesz kapható, az európai és amerikai piacon valószínűleg túl borsos lenne az ára. Kár, mert határozottan olyannak tűnik végre, amilyennek mindig is lennie kellett volna.
Az igazi tűzerőt azonban a japán GT300-as kategóriában versenyző Mugen CR-Z GT képviseli majd. Hibrid ez is, csak kicsit másképp. A rendszer lelke ugyanis egy direkt versenycélokra épített, 2.8 literes biturbó V6-os. Legnagyobb ellenfelei az új Subaru BRZ-GT86 és a Prius Super GT lesznek.
A – számunkra is érdekesebb – autó csak egy tanulmány, a Honda S2000 Modulo Climax a méltatlanul kimúlt, remek kis roadster alapjaira épített, kicsit öreges formatervű tanulmány. Önmagában nincs nagy hírértéke, de ha komolyan vesszük a Honda kijelentéseit, mely szerint keresik az S2000 utódját, már mindjárt más a helyzet.
Reméljük, hogy látunk még új S2000-est pár éven belül.
A Mugen N-One a nemrégiben bemutatott, jópofa kei-car alapjaira épül. Orrában a típus legerősebb, 660 köbcentiméteres, dupla vezérműtengelyes, háromhengeres kis turbómotorja pörög. 64 lóerős teljesítménye ügyesen mozgatja az alig 900 kilós kisautót, nem is nyúltak hozzá a Mugennél, csak a külsején változtattak egy kicsit.
Bármennyire is lenne helye más piacokon, de ez is megmarad a japánoknak. Nagy kár. Az új CR-V is megkapja a Mugen-csomagot, bővebb információt azonban nem közöltek.