A Renault eddig nem igazán remekelt a hobbiterepjáró-szegmensben, de a Clio családi vonásait viselő Captur révén változtatnának ezen. Az egyetlen probléma az lehet, hogy mostanra elég zsúfolttá vált a négyméteres szabadidő-autók szegmense.

Eddig úgy tűnt, egyfajta munkamegosztás van a Renault és a Nissan között Európában. A hagyományos személyautók piacáról teljesen kivonták a Nissant, amely teljesen átállt a szabadidő-autók és egyterűek forgalmazására. Most azonban úgy tűnik, a Renault felrúgná ezt a hallgatólagos megállapodást: a Captur révén a Nissan Juke kap közvetlen ellenfelet. A két autó műszaki alapjai lényegében azonosak, így a méreteik is nagyon hasonlóak: Juke csupán másfél centivel hosszabb.
A két típus közt mégis van egy lényeges eltérés: a stílus. Míg a Juke tervezői egyértelműen arra törekedtek, hogy felkeltsék a vásárlók figyelmét, méghozzá bármi áron, a Renaultnál egyszerűen elkészítették a Clio formatervének egy variációját, valamivel magasabb kivitelben. A kérdés az, hogy ennyi elég-e a sikerhez, nem jár-e úgy a Captur, mint korábban a Renault nagyobb SUV-ja, a Koleos, amely észrevétlen formaterve és átlagos tulajdonságai miatt nemigen lépte át az európai vásárlók ingerküszöbét.
A Captur műszaki szempontból a Clióhoz áll a legközelebb: ugyanarra a padlólemezre épül, mint a nemrég bevezetett városi modell negyedik generációja, és itt is felbukkannak majd az új, 900 köbcentis háromhengeres turbómotorok. Természetesen lesz 1,5 literes dízelmotor is, amelyről annyit már elárultak, hogy a 90 lóerős kivitel szén-dioxid-kibocsátása csupán 96 g/km lesz.
Az új Renault modell bemutatóját a Genfi Autószalonon tartják március elején, egy időben az azonos kategóriához tartozó Peugeot 2008-assal, amelyről szintén láthattunk már előzetest az elmúlt napokban. A Capturnak azonban nem csak francia riválisával kell megküzdenie, de többek közt az Opel Mokkával, a Fiat 500X-szel, a Chevrolet Trax-szal is, amelyek szintén friss modellek. Az az érzésünk, nem lesz könnyű menet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
