Furia: a Corolla jövője?
A Toyota még mindig a csúcson van, de a GM és a VW is a nyakában liheg, így a japánoknak is ki kell találniuk valamit. Nem aprózták el, legnépszerűbb típusuk, a Corolla teljesen újragondolt változatát állították ki Detroitban.
A Furia egyelőre csak tanulmány, és ez nem is véletlen. Vakmerőség lett volna egy minden eddigi Corollától ennyire eltérő modellt gyártásba küldeni – előbb ki kell deríteni, hogy mit szólnának egy ilyen autóhoz a vásárlók. Az új négyajtósnál ugyanis eltértek a megszokott arányoktól: az autó orra egész rövid, és az utastér hátrafelé is teljesen rányúlik a csomagtartóra. Ez az elrendezés kiváló helykihasználást sejtet, viszont új problémákat vet fel.
Ilyen szélsőséges arányokhoz jó formát tervezni nem egyszerű, látszik, hogy a Toyota dizájnerei is megszenvedtek vele, de a végeredmény nem rossz. A szinte alig láthatóan vékony, V alakú hűtőrács, a nagy alsó légbeömlő és az apró LED-es fényszórók kellőképp agresszívvá teszik a Furiát szemből, a nagy kerekek és az ajtók alján kialakított él az oldalnézetet is feldobja valamelyest, csak hátul maradt egy kissé kaotikus a Corolla tanulmány – itt mintha túl sok lenne a egymással össze nem függő formai bravúroskodás.
4,62 méteres hosszával, 1,805 méteres szélességével és 1,425 méteres magasságával a Furia a Honda Civic szedán, a VW Jetta és a Hyundai Elantra ellenfele lehet, a 2,7 méteres tengelytáv azonban egy kategóriával feljebb jellemző. Ha valami, ez lehet a következő Corolla ütőkártyája, főképp Észak-Amerikában, ahol a hasonló négyajtósok az olcsó belépőszintet képviselik, viszont a vevőknek fontos a tágas, kényelmes belső tér.
Ahogy a japánoktól megszokhattuk, más részleteket egyelőre nem árultak el az autóról, de nem csodálkoznánk rajta, ha a következő Corolla hasonló arányú autó lenne. Persze a túlzások – a 20 hüvelykes felnik vagy az orr-részből kiálló pengeszerű légterelők nélkül.