Új magyar dízel az Opelnél
Az Opel az utóbbi években alaposan belehúzott a dízel-fejlesztésbe, de eddig elsősorban a meglevő motorokat fejlesztgették: a Fiatos együttműködésből megmaradt 1,3, 1,9 és 2 literes, illetve az Isuzu-féle 1,7 literes blokkot. Most azonban elkészültek egy új, 1,6 literes motorral, amely az adatok alapján igazán ígéretesnek tűnik.
A GM tíz éve még a konkurensek után kullogott a dízelmotor-fejlesztésben, de a dízelüzemű modellek népszerűségének gyors növekedését látva komoly fejlesztésekbe fogtak. Alapítottak egy külön dízelfejlesztő részleget Olaszországban, részesedést vásároltak a VM Motoriban, az egyik legismertebb független dízelmotor-fejlesztő cégben. Az igyekezet eddig is látszott – a régebbi motorok is sokat fejlődtek az évek során, mind teljesítményben, mind használhatóságban – de az első komoly eredmény ez az 1,6 literes négyhengeres.
Méretéhez képest meglepően erős az új CDTI motor: a csúcsteljesítménye 136 lóerős, a maximális nyomatéka pedig 320 Nm. Ez nem is véletlen: az 1,7 literes blokkot teljesen, a 2 litereseket részben ezzel váltja le az Opel. Természetesen az új motor már megfelel az Euro 6 szabványnak is, elsőként a cég dízelei közül. Az új motor Szentgotthárdon készül majd, az Opel nemrég felavatott új, rugalmas gyártósorain, együtt az azonos hengerűrtartalmú benzines, közvetlen befecskendezéses SIDI Ecotec motorral.