FL2: a legdurvább Gallardo
A Lamborghini egyike azon kivételes sportkocsigyáraknak, amelyek soha nem remekeltek a versenypályákon. Az elmúlt évtizedben ugyan próbálkoztak néhányszor, de eddig még nem nyertek rangosabb autóversenyt. Talán majd ezzel sikerül.
A hagyományok hiánya ellenére a Lamborghini azért igyekszik ütőképes versenyautóval előállni a GT3-as sportkocsi-kategóriában, ami nem csupán a hírnév-hajhászásnak köszönhető: ebben a kategóriában még rengeteg a privát csapat, amelyek jó pénzt hajlandók fizetni egy ütőképes versenyautóért, így ez jó üzlet is. A Lamborghini persze nem házon belül oldja meg a versenygépek gyártását, erre nincs hely az olasz üzemben, inkább a német Reiter Engineeringre bízza a feladatot. A fejlesztést is közösen végezték, az első Gallardo GT3 változat alapjain. A legnagyobb eltérés az új aerodinamikai elemek alkalmazása: a Gallardo hatalmas első légterelő elemet kapott, amelyet az autó orra alá függesztettek fel.
Ezen felül javították a fékek teljesítményét és a motorhűtés hatékonyságát, a motor fogyasztását pedig mérsékelték, ami egy hosszabb versenyen szintén lényeges előny lehet. Úgy tudjuk, gyári csapatot nem terveznek indítani, de számos privát istállónak szállítanak majd az új versenyautóból, még a szezon megkezdése előtt. Maga a gép a versenygépek között nem is különösebben drága, bár a 320 ezer eurós ár első hallásra elég borsosnak tűnik – egy versenyistálló számára azonban ez az összeg legfeljebb az összköltségek harmadát-negyedét jelentheti.
A Lamborghini láthatóan komolyan gondolja a versenyautó-építésnek ezt a formáját: azt mondják, a következő öt évben biztosan folytatják az együttműködést a Reiterrel, ami azt jelenti, hogy a következő Gallardóból is készülhet hasonló, komoly versenyváltozat.