Eddig jól megy a cuki Opelnek
Tavaly október óta lehet megrendelni az Opel Adamot, és ezt a lehetőséget mintegy 20 ezren használták ki eddig. Ez pedig azért nagy szó, mert a kisautót csak január közepén kezdték bevezetni, azaz korábban alig nyílt alkalom arra, hogy bárki alaposabban szemügyre vegye – csak néhány nagyobb autókiállításon bukkant fel az autó. A fiatalos, színes stílus azonban sokakat így is vásárlásra ösztönzött.
Az Adam nem tudhat maga mögött olyan híres, erős stílusú elődöket, mint a Fiat 500 vagy a Mini, az Opel épp ezért a divatos forma mellett végtelen a testreszabhatóság érzésével igyekszik még vonzóbbá tenni az apró városi járművet. Ez több mint 61 ezer féle külső és 82 ezer féle belső összeállítást tesz lehetővé. Ami a tartalmat illeti, már nincs ennyi lehetőség, 1,2 literes 70 lóerős és 1,4 literes 87 vagy 100 lóerős benzinmotorokon, és ötfokozatú kézi váltón kívül mással nem kapható, legalábbis egyelőre. Ez azonban alighanem csak átmeneti állapot, hisz az Opel épp most kezdi leváltani régi motorpalettáját egy vadonatújra – ha minden igaz, néhány hónap, és az Adam is kap egy pici, de erős és takarékos turbós benzinmotort, hatfokozatú váltóval.
Az előzetes rendelések számából persze nem lehet hosszú távú következtetéseket levonni az Adam valódi fogadtatására vonatkozóan. Ahhoz, hogy kiderüljön, mennyire jött be az újdonság az Opelnek, legalább egy évnek el kell még telnie. A németek számára azonban nagyon fontos a kiskocsi szereplése, hisz az Opel tavaly jelentős, 1,1 milliárd euró körüli veszteséget szenvedett el, ami az általában is lanyha autóvásárlási kedv mellett az igazán erős húzómodellek hiányának is betudható. A Mokka és az Adam – a megújulási szándék egyértelmű jelei – pedig csak az idén mutathatják meg, hogy mennyire képesek felforgatni a piaci viszonyokat egy-egy olyan szegmensben, ahol az Opel eddig nem volt jelen.