Cserélik a Renault Kangoot
Egy teljes modellváltáshoz ugyan nem elég öreg a Kangoo, de a frissítés már ráfért a Renault legkisebb haszonjárművére. A változások első pillantásra nem forradalmiak, de akad köztük kifejezetten hasznos is.
A Kangoo eddig is hasznos tagja volt a Renault választéknak, és amióta a Mercedes számára is gyártják Citan néven, még fontosabb a szerepe: jelenleg ez az egyetlen közös Renault-Mercedes modell. Ugyanakkor öt évvel a bemutató után kezd egy kicsit elkopni a típus arculata – ezen igyekeztek változtatni az átalakítással. A legszembetűnőbb eltérés az autó új orra, amely alapvetően befolyásolja a jármű megjelenését. A korábbi teniszütő-forma lámpákkal és a jelvény sima környezetével az autó kedves, rágcsáló-szerű jelenség volt szemből, az új, elnyújtottabb lámpákkal, és a fényezetlen fekete hátteret megtörő lámpákkal azonban elveszítette korábbi báját, talán nem túlzás azt állítani, hogy komolyabb jelenség lett. Hogy ez-e a jó irány, az egyáltalán nem biztos, bár a legtöbben nem a külseje miatt választják a típust. Az orr-rész mellett átszabták a tükröket és a hátsó lámpákat is, de ezt tényleg csak a típus alapos ismerői fogják észrevenni. Egyelőre keveseket érint, de az elektromos Kangoo Z.E.-vel külön is foglalkoztak. Nagyobb, kékes fémszínű jelvényt kapott a típus, amely mögött a töltő csatlakozóját helyezték el.
A karosszéria középső része persze nem változott, ami nem feltétlenül baj – a Kangoo eddig is jó tágas volt, és ebben a kategóriában ez a lényeg – viszont belül akad néhány érdemi változtatás is. Ileyn az áttervezett műszerfal, az igényesebb anyagok, és a harmadik első ülés beépítésének lehetősége, amely mostantól az összes változathoz rendelhető lesz. A motorválasztékban itt is felváltja az 1,6 literes benzinmotort az 1,2 literes, 115 lóerős TCe turbómotor, az 1,5 literes, 75, 90 és 110 lóerős dízelek fogyasztását pedig tovább mérsékelték. A két gyengébb gázolajos motor vegyes ciklusban állítólag 4,3 liter üzemanyaggal is elmehet száz kilométert. Szintén a fenntartási költségek csökkenését szolgálja, hogy a kötelező szerviz-intervallum is hosszabb lett, 30 helyett 40 ezer kilométerenként van szükség olajcserére a gyártó szerint.
A megújult Kangoo bevezetését még tavasszal megkezdi a Renault – a legtöbb piacon áprilisban váltja az előző változatot a kínálatban.