Az EXP 9F tanulmány legalábbis megosztotta a közönséget – mi is szörnyülködtünk rajta egy sort – a Volkswagen csoport vezetése ennek ellenére úgy döntött, gyártásba kerülhet a szériaváltozat.
A Bentleynek nagyon jól megy, mióta a VW csoport átvette, és elkészült a Continental sorozat. A Crewe-i gyárban így már alig akad némi használható kapacitás, és a helyzet csak romolni fog, ha megjelenik a Flying Spur új változata is. Ugyanakkor egy luxus-SUV még hiányzik a kínálatból, és a luxusautó-szegmens tetején nem is igen akadna ellenfele. Nem csoda, hogy megszületett a döntés: gyártani kell a 200 ezer eurós terepjárót. A kapacitás-problémát úgy oldják meg, hogy az új Bentley a VW szlovák üzemében készül majd, ahol a VW Touareg is, és Angliában csak az utolsó simításokat végzik majd – ez alatt alighanem a kicsomagolást kell érteni.
A VW csoport abban reménykedik, hogy a Bentley lemásolhatja a Porsche Cayenne sikerét: a jelenlegi 8500-as éves termelést 5000-rel növelheti meg az új típus. Azt egyelőre nem tudni, hogy az EXP 9F megosztó formatervéből mennyit tartanak meg, de jó esély van rá, hogy készül még legalább egy, átdolgozott tanulmány-változat, mielőtt véglegesítik a formát.