Bő negyven év késéssel, de a luxusautók kategóriájában is hódítani kezdett a csapott hátú forma. A kombiknál könnyedebb, de a szedánoknál célszerűbb autókat az Audi A5 Sportback kezdte meghonosítani a középkategóriás prémium-modellek között, és most a BMW is beszáll a versenybe. A 3-as GT nem csak a tető ívében különbözik a négyajtóstól – az alapoktól dolgozták át az autót.
A GT kerek húsz centivel hosszabb a kombi – azaz Touring – kivitelű hármasnál is, és ebből 11 centit a tengelytávba toldottak be, ami nyilván a hátsó lábtérben is érezhető. A csomagtartó térfogata is tisztességes 520 liter, de ami ennél sokkal lényegesebb, könnyedén bővíthető tovább, és tartalmaz néhány hasznos ötletet is. A hátsó üléssor három részletben dönthető, a csomagtérpadló alatt pedig külön helyet alakítottak ki a kalaptartónak. Oldalt kihúzható csomagrögzítő háló, a padlón pedig síneken mozgatható füleket alakítottak ki a tervezők.
Az európai motorválaszték közel azonos a szedánban használttal, csak a hibrid és a legegyszerűbb dízelváltozat hiányzik. Eleinte legalábbis háromféle benzinessel – 184 és 245 lóerős kétliteres négyhengeres, és 306 lóerős hármliteres hathengeres – valamint 143 vagy 184 lóerős négyhengeres, kétliteres dízelmotorral lesz kapható a típus. Az összes motorhoz hatfokozatú manuális váltó jár alapjhelyzetben, a nyolcsebességes automata felárért rendelhető. A motorválaszték bővülése, illetve az összkerék-hajtású kivitelek később érkeznek.
A 3-as GT a világon mindenütt kapható lesz, bár az az érzésünk, elsősorban Európában számíthat sikerre, ahol a ferdehátú formát már közel ötven éve sikerrel alkalmazzák a gyártók. Amerikában és Ázsiában, ahol a vevők sokkal jobban ragaszkodnak a klasszikus szedán-formához, már kevésbé biztos befutó a GT, bár azon sem csodálkoznánk, ha arrafelé épp a BMW csinálna divatot az efféle ötajtósokból.