Készül a leggyorsabb Lambo
Kisszériás típusok kiadásához kezdett a Lamborghini hat évvel ezelőtt. Az első a Reventón volt Frankfurtban, amit a Sesto Elemento követett három éve Párizsban, és legutóbb tavaly az Aventador J a Genfi Autószalonon. Nagy titkolózás övezi ugyan, de annyi biztos, hogy idén ismét Genfben jön a következő.
Idén fél évszázados a Lamborghini, ennek ürügyén jön az új típus. Míg a Reventónnál és a Sesto Elementonál húsz, az Aventador J-nél összesen egy, az új típusból tíz példányról beszélt Stephan Winklemann, a márka vezérigazgatója. A kapcsolódó kampány videó végén két világító fényszóró tűnik fel a sötétségben, kissé megvilágítva az autó körvonalát. Ennek alapján nem is annyira biztos, hogy új típust várhatunk, lehet, hogy csak a Sesto Elemento szériaváltozatát állítják ki.
A 2010-es Sesto Elemento tervezésénél a Gallardo LP-570-4 Superleggera műszaki tartalmát használta fel, de ahol lehetséges volt, szénszálas anyagokat használtak. Más gyártókkal ellentétben nem csak a burkolatok, de a vázszerkezet is az ultrakönnyű műanyagból áll össze. Ezzel jelentős súlyt takaríthattak meg – a végleges autó csupán egy tonnás – de az autó megépítése is sokkal drágább, mint a fém vázszerkezet köré épülő sportkocsiké.
Ez persze csak találgatás, lehet, hogy egy újabb Aventador változat készül a jubileumra, vagy valami más, amit valóban senki nem látott még a gyáriakon kívül. A Reventón egy, a Sesto Elemento másfél, az Aventador J több mint két és fél millió dollárba került, így biztos, hogy a tíz példányban készülő különlegesség sem lesz olcsó. Abban azonban így sem kételkedünk, hogy nagyon gyorsan elkapkodják az összes példányt – egy efféle ritkaság értéke ugyanis az idő múlásával csak növekedhet.